.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنعت گيلان منفعل شده است

نماينده مردم رشت در مجلس گفت: عدم نگاه علمي به اقتصاد، صنعت گيلان را منفعل كرده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سيدعلي آقازاده در همايش منطقه‌اي خشكسالي و بحران آب، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت افزود: امروزه يكي از تهديدهاي جوامع بشر آب و بهره‌وري از منابع آبي بوده و اكوسيستم منطقه‌اي استان دغدغه‌اي است كه بايد به آن توجه كرد تا برنامه‌ريزي دقيقي ايجاد شود.
وي توجه به صنعت، كشاورزي و گردشگري گيلان را كافي ندانست و اظهار داشت: گيلان در جنگل و دريا محصور بوده و از لحاظ صنعتي، كشاورزي و گردشگري كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
آقازاده خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گردشگري نسبت به ديگر بخش‌ها بيشترين سهم را دارد، بنابراين بايد اين سه قطب اقتصادي مورد بررسي قرار گيرد.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: عدم نگاه علمي به اقتصاد، صنعت استان را منفعل كرده است، از اين رو بايد صنعت گردشگري را ارتقا دهيم.
وي با اشاره به توانمندي‌هاي استان تاكيد كرد: گيلان بيش از 34 درصد برنج كشور را تامين مي‌كند و ما متكي بر چند منبع آبي هستيم و از آنجا كه سدها و آب‌بندان‌هاي كشور قدمت 30 ساله دارند، فرسوده شده‌اند و سد منجيل با ظرفيت 2 ميليارد متر مكعب آب، 170 هزار هكتار اراضي كشاورزي استان را پوشش مي‌دهد.
آقازاده با بيان اينكه سد منجيل 20 تا 30 درصد آب استان را تامين مي‌كند، افزود: به سد سفيدرود نمي‌توان اميدوار بود.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي به وضعيت مقابله با كم آبي اشاره كرد و گفت: زهكشي رودخانه‌ها سبب بيرون آمدن گل و لاي از رودخانه نشده و كم كم آب شور جايگزين آب شيرين مي‌شود و مي‌توان با احياي آب مرداب، دريا، حفر چاه‌ها و مديريت اجرايي درست، بحران كم‌ابي را حل كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.